تاکید یک متخصص تغذیه بر کاهش مصرف کربوهیدراتها برای معکوس نمودن دیابت نوع 2

17 ژوئیه 2018 - یکی از متخصصان تغذیه، به مردم توصیه نمود برای معکوس نمودن دیابت نوع 2، رژیم غذایی خود را به یک رژیم غذایی سالم(کربوهیدرات کم و چربی های سالم زیاد)، تغییر دهند.
یک متخصص تغذیه و نویسنده ی کتابهای تغذیه ای، بنام پاتریک هولفورد، رژیم های غذایی ضعیف و کمبود آموزشهای تغذیه ای برای مقابله با دیابت نوع 2 را در سراسر اروپا مورد سرزنش قرار داد و تاکید نمود که رژیم غذایی سالم می تواند این بیماری را معکوس کند.
هولفورد، نویسنده ی 37 کتاب از جمله کتابThe Low GL-Diet Bibleمی گوید: یک برنامه غذایی سالم می تواند همچنین به جلوگیری یا بهبود بیماری های قلبی، آلزایمر و سرطان کمک کند.
هولفورد یکی از طرفداران رژیم غذایی با بار گلایسمی کم(GL) است، این رژیم بر اساس میزان تاثیر مواد غذایی بر قند خون کار می کند.
هولفورد تاکید می کند که برای جلوگیری و معکوس نمودن بیماری دیابت نوع 2، به جای تجویز مکرر دارو، افراد را به تبعیت از یک رژیم غذایی با بار گلایسمی، کم کربوهیدرات و حاوی چربیهای سالم فراوان، تشویق کنید.
هولفورد به روزنامه یIrish Sun گفت: اگر به هر فرد دیابتی که اخیرا به دیابت مبتلا شده است و یا به افراد مبتلا پیش دیابت بجای تجویز دارو، آموزشهای صحیح تغذیه ای ارائه دهیم - برای مثال حضور در یک کارگاه نیم روزه توسط یک متخصص تغذیه- نتایج بسیار بهتری را بدست خواهیم آورد.
در این جلسات آموزشی به افراد رژیم غذایی با بار گلایسمی کم(GL) ، غذاهایی با طعم عالی و وعده های غذایی که به سادگی تهیه می شوند، آموزش داده می شود و آنها با سایر افراد مبتلا به دیابت که توانسته اند با کمک این روشهای تغذیه ای دیابت خود را معکوس نموده، از وزن خود بکاهند و احساس خوبی داشته باشند، ملاقات می کنند.
وی اضافه کرد که تعداد موارد ابتلا به دیابت نوع 2 و دمانس می تواند با توصیه های تغذیه ای مناسب تقریبا به نصف کاهش یابد و افرادی که قبلا به دیابت نوع 2 مبتلا شده اند، می توانند با تمرکز بر روشهای تغذیه ای سالم و کاهش مصرف کربوهیدرات ها، بیماری خود را معکوس کنند.حتی افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که وابسته به انسولین هستند، با رعایت رژیم غذایی سالم می توانند نیاز خود به انسولین را به میزان 75 درصد کاهش دهند. رژیمهای غذایی توصیه شده به افراد مبتلا به دیابت- کاهش مصرف چربی، مصرف مقادیر زیادی کربوهیدرات و کالری کم-؛ اشتباه هستند؛ افراد مبتلا به دیابت نیاز به رژیمهایی با کربوهیدرات کم، و چربی های سالم فراوان دارند.
منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2018/jul/top-nutritionist-urges-people-to-go-low-carb-to-reverse-type-2-diabetes-97300632.html